We won Gold at Luxembourg’s Design Awards 2O17
Category: Corporate Identity
We won Gold at Luxembourg’s Design Awards 2O17
Category: Corporate Identity
Comment of the jury:
“Beautiful Logo, elegant and minimalistic approach (without being too precious),
works in every situation and fits well to the companies’ products.”
Pour réaliser cette identité visuelle, nous nous sommes projetés dans ce domaine à travers de nombreux livres. Le terme “caves de vinho”, voulant dire, “cave à vin”, nous a fourni une base pour créer cette identité. Particulièrement présents lors de notre recherche, étaient les arcs dans les caves à vin, où les bouteilles sont stockées.
Un deuxième élément important dans notre processus étaient les tonneaux de vin. En prenant la première lettre de „Maia“ et en l’insérant en perspective au dessus des arcs, nous avons créé un nouveau symbole plus minimaliste tout en gardant les caractéristiques de la lettre.
Pour ajouter de l’originalité, nous avons utilisé le deuxième élément, les tonneaux de vin, et l’avons fusionné avec le symbole déjà créé. Nous avons repris la silhouette arrondie du tonneau pour donner une nouvelle forme plus dynamique et solide au logo. Pour finaliser le logo, nous avons choisi une belle police avec empattements. Afin d’atteindre les bonnes proportions entre le texte et le symbol, nous avons utilisé la grille de construction, sur lequel le symbol a été créé.
First of all, to create the identity, we searched for inspiration in a lot of books to reflect us into this area. “Caves de vinho” meaning “Wine Cellar” gave us the base to create the identity. Particularly noticeable in books and photographies of our research, were the arcs in the wine cellars where the wine bottles are stocked.
A second important element in this process have been the big wine barrels. We applied the first letter of Maia into the perspective of the arcs from a wine cellar which created a new minimalist symbol. To achieve uniqueness and to add more character, we used the second element and fusioned it with our symbol.
Finally we wrapped our letter properly around the wine barrel so it gave us an aesthetic rounded shape. This new version of the logo made it more dynamic as well as more eye-catching and the symbol was built on a strong foundation. To finalize the logo we choosed a classical but strong font with serifs. To create the right proportions between type and logo we used the grid, our symbol was built on. As a unit for a case in the grid we used the width size of one “bar” from the visual.